22 Ağustos 2008 Cuma

FIRINDA KÖFTE PATATES

et köfte,patatesli köfte,fırın köfte,et köfteli patates


Günaydınnn..Günün menüsünde köfte-patates ikilisi var,tabii ki yanında da pilav :)Napalım sevgili arkadaşlar ben sizin gibi hamarat hatunlar olup nefis pastalar börekler yapamıyorum..Siz de bi zahmet bunlarla idare ediverin :))
Sanırım ben biraz tembel bir hanımın canımız pasta börek yemek isteyince arka sokağımızda şehrin en iyi 2. pastanesi var,bir telefon isteğimiz kapımızda ee ne gerek var bu sıcaklarda sımsıcacık mutfağıma giripte ter dökmenin:)İşin aslı çok zaman yemek bile yapmıyorum yine bizim meşhurr pastanenin yanlarında meşhurrrr annem oturuyo,yine bir telefon anneeee ne pişirdin;kızım yolla Anılı'ı yemek yollayayım size ,ee annemin evinde çırak yok hadi bakalım büyük kuzu sana yol gözüktü.Bazı arkadaşlarım bilirler eşim bizimle yaşamıyo arabam da yok :(( canımız hazır yemek isteyince yine bi telefon ohh yemeğimiz de geldi,ne uğraşayım ki değilmi canlarım bu sıcakta kim yemek pişircek(tabii kışın da soğuk)Durum böyle olunca ben de ayda yılda bir yemek pişiririm çaktırmayın ama onlar da hep 3 dk yemeği buyrun işte size benim kuzuların ayıla bayıla yedikleri yemeklerden birisi ee onu da koca 1 tepsi yaptım ki 2 gün yesinler diye :))
Malzemeler:
4 tane patates
2 iri domates
2 yeşil biber
1/2 kg. kıyma
1 s.b. ekmek(bayatlamaya yüz tutan ekmekler dondurucuda beklıyo beni)
1 yumurta
tuz,k.biber,kimyon,salça,z.yağ
1 tatlı kaşığı domates salçası
veeee tabii ki sarımsakk asla vazgeçemem
Yapılışı:
Yukardaki köftelik malzemeler yoğrulur ve şekil verilir.Tepsiye patatesler dizilir,üzerlerine köfteler ve domatesler yeşil biberi de unutmayalım.Salça ,z.yağ ve baharatları kullanarak sos elde edip tepsinin üzerine gezdirilir.230 derece fırında pişirilip yanında tuzlu ve de buzlu ayranla yenilir...

5 yorum:

HÜLYA dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK CANIM KÖFTE HARİKA OLMUŞ.. YİYENLERE AFİYET OLSUUN

yeşim dedi ki...

hamarat kuşum benim be yerim bu köfteleri

ayrıca bannerim için çoooook çok teşekkür ederim benim için çok güzell bir süprizzz olduu

sevgilerrr
öpücüklerrr

Asiye dedi ki...

Ben dün gelmiştim ama, bak bugün de geldim değerimi bil :) ohh ne alâ siz 15 ağustosta köfteleri bir güzel götürün :))) Olmadı, bitiremediniz 1 hafta sonra buyrun köfteye :) Ben soğuk bişiler alayım yokmidur :)

HÜLYA dedi ki...

ÖZNURUM BLOGTAKİ BAŞLIĞINA BAYILDIM .. DÜN GELMEDİNİZ BARİ BUGÜN GELİİN İYİ YÖNTEM VALLA.. BAK BEN GELDİİM HEMENCİİK

SEVGİLER

ÖZGÜLÜN TARİFLERİ dedi ki...

oznurcugum gecegece bitirdin beni ahhh nasilda icim gitti yarin mutlaka menude kofte var:))
canim ellerine emeklerine saglik.

ispanaklari sormussun tabiki bu mevsimde izmirdede bulmak cok zor ben kistan dipfrize atiyorum yazin ispanakli borekler yapiyorum:)))
inanirmisin yazin daha makbule geciyor:))
su gunlerde en cok yaptigimda ispanakli tavada sac boregi hazir yufkalarin icine peynirle karistirip koyuyorum teflon tavada pisiriyorum.nefis oluyor.

kucak dolusu selam ve sevgilerr.