19 Ağustos 2008 Salı

ÇİĞKÖFTE

çiğköfte,etliköfte,antep

1 su bardağı ince bulgur
300 gr çiğköftelik kıyma(yağsız kuzu eti)
1 incecik doğranmış kuru soğan
7 diş kuru sarımsak incecik doğranmış
1ince doğranmış domates
3 kaşık antep biber salçası
3 kaşık antep tozbiberi(kırmızı)
1 tatlı kaşığı karabiber
1 tatlı kaşığı kimyon
1 tatlı kaşığı köfte baharatı
tuz
1/2 demet ince doğranmış maydanoz
3 tane ince doğranmış taze soğan
3 tane ince doğranmış taze sarımsak
Yapılışı:
Yeşillik dışındaki bütün malzeme karıştırılıp iyice yumuşayıncaya kadar yoğrulur.İstenirse 1/2 çay bardağı z.yağı ilave edilir.Daha sonra yeşillikler eklenir küçük küçük elimizde sıkılır ve servis yapılır.(Eğer et kıyma makinanız varsa 2 defa onda çekerekte kolayca yoğurabilirsiniz.

11 yorum:

saniyesultan dedi ki...

halenzenin özlemi varsa seninde sultanın olsun,üzülme emi cenım benim.......çiğ köfteye de bayılırım....

Halenze dedi ki...

öznur bu çiğ köfte 2007 tarihli kız kokmuştur o:) zehirliycen mi bizi. Eline sağlık:)

Halenze dedi ki...

ahaha tamam tamam:))) senin yorumlar da cart diye yayınlanıyo şuna ayar çek sen onaylamadan yayınlanmasın:)

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

ehehe bende bu kız ne hamarat ne ara yaptı bu köfteyi diyodum ahanda halenzem çakmış bile köfteyi:)

canım emeksiz yemek olmaz.. bundada bi mek var ne zaman yaptıysan yaptın...ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

Blog aleminde "Çiğ Köfte" tarifleri arasında en güzelini okudum. Malzemelerin seçimi ve baharatlarının zengince kullanımı, hazırlayıcısının işinin erbabı olduğunu işaret ediyor. Aslında böylesi fırsatlar kaçırılmamalı, insanın başına talih kuşu konması gibi bir şey. Buram buram köfteniz yakacak olsada, şu yaz sıcağında yakınınızda olsaydım, inanınız kapınızı çalmaktan, kaçınmazdım. Bir koli buz gibi ayranımla birlikte..

Yorumum o kadar okkalı olmadı ama, elimden bu kadarcığı gelebiliyor.. Lütfen,eksiklerimi bağışlayınız.

Sağlıcakla kalınız..

saniyesultan dedi ki...

çiğ köfte iki gün yenmez yeni menü yokmu tadına bakalım.

HÜLYA dedi ki...

selam canım ... elelrine sağlık çğ köften güzel olmuş .. ben acı sevmememe rağmen çiğ köfteye bayılırım..

sevgiler canım

saniyesultan dedi ki...

canım ben sana sabah uğradım ve çiğ köfte eskidi yeni tadlar yap artık diyerek yorum yazdım ve onaydan sonra görülecek yazdı ama bakıyorumki gözükmüyor. Sultanın hep yanında.......

Adsız dedi ki...

Kızgın olurmuyum hiç..

Şaşırdım sadece..

Çünkü seni merak ediyordum. izini kaybettirdin. Duyunca şaşırdım..

Sevindim iyi olduğuna.. Üzüldüm dönüşünü haber vermemene...

sevgiler..

MUTFAKISTAN dedi ki...

sahane cok severim bana ayirdinm canim ohhhh mis gibi afiyet olsunn

saniyesultan dedi ki...

merhaba günaydın ilk yorumu sana yazayım dedim....
iyi ve hayırlı günler....