20 Temmuz 2008 Pazar

ACİL DURUM MANTISI

Dün akşam üzeri miniciğimi uyuturken ben de yanında uyuyakalmışım :)Ayy çalan telefon sayesinde uyandım,akşama yemeğim yoktu.Ne yapabilirim akşama acil durum; bildiğimiz sosyete mantısının daha sosyetesini yapmaya karar verdim.Bu saatten sonra ne yapılabilirdi ki ,görüntünün güzel olmamasına rağmen tadı süper olmuştu (ya da ben çok acıkmıştım)

Malzemeler:

3 tane yufka
250 gr.yağsız kıyma(yani miktarı ben kafamdan söylüyorum evde vardı kıyma)
2 tane kuru soğan
yoğurt,yumurta,sıvıyağ(ben herşeye z.yağı kullanırım)tuz,k.biber

Yapılışı:

Kıymalar ocakta suyunu salar,üzerine incecik kıyılmış soğanlar ve z.yağı ilave edilerek kavrulur.İç harcımız hazır bir köşeye bırakılıp soğutulmadan önceeeee unuttum tabiki içersine tuz ve karabiber de ekledim :)Onun soğumasını beklerken de ara harcımı hazırladım yumurta ve yoğurt ve zeytınyağı karıştırıp harcı hazırladımSonrada yufkaları yağlanmış tepsiye aralarına ara harcı sürerek yerleştirdim ,son yufkadan evvel kıymaları yerleştirip tabii taa önceden ısıttığım fırına verdim .Bu arada benim minikler sarımsaklı yoğurdu sevmiyorlar,ben kendime çok küçük bir kasede sarımsaklı yoğurt yaptım.Tamamen üzerinide kapamadım ki siz yoğurdun altını da görün diye:)

Hiç yorum yok: