20 Temmuz 2008 Pazar

SÜRPRİZ KEK


Aylardır fırınım bozuk diye (tabii tembelliğimi de katıyorum işin içine) bizim evde kek pişemiyordu.Dün komşum kahveye geldi bana,küçük miniğim tutturdu.Anne kek ,anne kek bitmek bilmez bir enerji ile benden kek istiyor çocuk,ben de bir yandan onu diğer yandan da komşumu evde kek olmadığına ikna etmeye çalışıyorum;oğlum kekimiz yok,komşumada ayy kek yapamıyorum, miniğim de çok alışık mutfakta hemen pasta börek hazır bulunmasına diye.Tabi bu arada kadından utanıyorum, sanki mutfakta kek varda ona ikram etmiyormuşum gibi :)Neyse komşum ile derdimi paylaştım ,benim fırınımda kek pişiremiyorum (bu arada damla çikolatalı kek arşivden) fırınım kekleri kömür haline getiriyor diye.Komşum bana 120 derecede pişirmemi önerdi,tabii biz komşum kalkınca miniğimde uyurken büyüğüm le hemen mutfağa :)) kek pişirmeye haydi oğlum un ver, dolaptan sütü çıkar,şeker nerde kaldı; amacımız minik kuş uyurken hemen kek pişirmek ve tabii ortaya miniğimin en sevdiği keki azcık altının yanması ile (tabi o katı bıçak yardımı ile soyduk ) çıkarabildik.Miniğim uykudan uyanınca sevinçten yerinde duramadı(tabii keki görünce yemek falan yemedi yine,koca bardaklarla süt ve kek)Evett şimdi tarifte sıra aslında değişik birşey değil ama her yiğidin yoğut yemesi farklıdır ya bu da benim tarifim :))
Malzemeler:
4 yumurta
1,5 bardak şeker
1 bardak süt
1/2 bardak z.yağı
2,5 bardak un
k.tozu vanilin varsa l.k.r
Sos için malzemeler:
2 bardak süt
1/2 bardak şeker
4 kaşık kakao
Kekin Yapılışı:
Yumurta ve şekerler kabarana kadar çırpıyoruz.Sonra içine süt ve yağı ilave ediyoruz.Biraz da onlarla çırpınca elenmiş un, k.tozu,vanilin ve l.k.r. yi ilave ediyoruz vee yağlanmış kare borcama döküyoruz.Benim fırınım 120 derecede pişirdi,aslında 170 derecede pişirirdim,artık siz de kendi fırınınızın ayarına göre önceden ısıtılmış fırında pişirin.
Sos Yapılışı:
Malzemelerin hepsi ısıya dayanıklı bir kaba alınıp,ocağın üzerinde şeker eriyene kadar karıştırın(sizin de büyüğünüz varsa bunu ona yaptırın çok zevk alacaktır )yani büyük oğlunuzKekimiz pişti,sosumuz zaten hazır ve soğuk bizi bekliyor,kekleri kare dilimleyerek sosa altta kalan kısmı hariç batırılır,başka bir kaba dizilir.Üzerine de istediğiniz şeyi ilave edebilirsiniz,bizim tercihimiz h.cevizi idi.

Hiç yorum yok: