20 Temmuz 2008 Pazar

CEVİZLİ KURABİYE

BUGÜN ANNEME MİSAFİR GELECEK,ASLINDA YABANCI DEĞİLLER.TEYZEM VE GELİNİ AMA OLSUN SONUÇTA EV HALKINDAN DEĞİLLER.BEN DE SABAH ERKEN UYANIP BU MİS KURABİYEYİ MİSAFİRLER İÇİN YAPTIM VE SİZE DE HOŞGELDİNİZ DEMEK İÇİN İKRAM EDEYİM İSTEDİM.EE ŞİMDİ SİZLERDE BANA HOŞGELDİN DİYE GELİRSİNİZ SANIRIM.BEN DE BARİ SİZLERE İKRAM EDEYİM SİZİ BOŞ KALDIRMAYAYIM DEDİM.HEM DE AÇILIŞ DA TATLI YİYİP TATLI KONUŞALIM İSTEDİM

BUYRUN TARİFE

Malzeme;
* 1/2 su bardağı zeytinyağ
* 1/2 su bardağı eritilmiş tereyağı
* 1 su bardağı yoğurt
* Aldığı kadar organik tam buğday unu
* 1 paket kabartma tozu
* 2 çorba kaşığı pudra şekeri
* 1 su bardağı dövülmüş organik ceviz
* 1/2 tatlı kaşığı tarçın

Yapılışı:

Zeytinyağı, eritilmiş tereyağı ve yoğurdu karıştırın. Tam buğday ununu azar azar ekleyin ve kabartma tozunu, pudra şekerini de ekleyip yoğurun. Elden kolayca ayrılan yumuşak bir hamur elde edene kadar gerektikçe un ekleyin.Ayrı bir kapta cevizi, daha önce biraz ıslatılıp temizlenmiş kuru üzümleri ve tarçını karıştırarak iç malzemenizi hazırlayın. Fırın tepsisine yağlı kağıt serin, fırını 180 derecede ısıtın. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar kopartıp avucunuzda hafifçe açın, içine malzemenizden koyun. Hamur kenarlarını toplayıp parmak uçlarınızla yapıştırın, hafifçe yuvarlayıp tepsiye dizin.Kurabiyeleri ısınmış fırında 20 dk pişirin. Fırından çıkıp soğuduktan sonra isterseniz üzerine bir süzgeç yardımıyla pudra şekeri serpin…Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: